تعمیر الکتروموتور فشار قوی

در بسیاری از صنایع و ماشین‌آلات یکی از مهم‌ترین قطعات، الکتروموتور است که نقش بسیار مهمی در عملکرد صحیح و کارایی دستگاه‌های برقی دارد.‌ الکتروموتور همانند هر قطعه‌ دیگری در طول زمان خراب می‌شود و به تعمیر نیاز پیدا می‌کند.‌ در فرآیند تعمیر الکتروموتور فشار قوی ، ابتدا باید مشکلات و خرابی الکتروموتور شناسایی شود تا تعمیرات لازم روی آن انجام شود. با توجه به این که در صنایع مختلف استفاده از الکتروموتور امری مهم و ضروری است باید برای تعمیر آن به افراد متخصص و کاربلد مراجعه کرد تا در زمینه تعویض قطعات الکتروموتور، تعمیر روتور، تعمیرات گیربکس و تعمیر سیم‌پیچی‌های الکتریکی تجربه کافی داشته باشند. در ادامه با بررسی تعمیر الکتروموتور فشار قوی با ما همراه باشید.

الکتروموتور به دلایل مختلفی مانند عدم نگهداری و نظارت نامناسب، فرسایش و عوامل ایمنی و فنی ممکن است، دچار خرابی و مشکل شود. برای تعمیر موتورالکتریکی ابتدا با‌ید مشکل و نقص آن مشخص شود؛ سپس از تجهیزات و ابزارهای خاصی برای تعمیرات آن اقدام کرد. تعمیر الکتروموتور فشار قوی (High pressure electromotor device ) همانند سایر مدل‌های الکتروموتور به تخصص و دانش فنی نیاز دارد.

مراحل تعمیر الکتروموتور فشار قوی

در هواپیماها، قطار‌ها، خودروها، ابزارآلات برقی و ماشین‌آلات صنعتی از الکتروموتور استفاده می‌شود. برای تعمیر الکتروموتور فشار قوی مانند انواع الکتروموتور باید مراحل زیر طی شود:

بررسی الکتروموتور 

برای این که مشکلات و عیوب دستگاه الکتروموتور را شناسایی کنید ابتدا باید آن را مورد بررسی قرار دهید. بررسی می‌تواند شامل اندازه‌گیری جریان الکتریکی و اندازه‌گیری مقاومت الکتریکی باشد. 

تعمیر قطعات 

بعد از این که الکتروموتور را بررسی کرده‌اید باید مشخص کنید که کدام قطعات به تعمیر نیاز دارند. به طور مثال به دلیل خرابی در جریان‌دهی، مسیرهای سیم‌برق و بلبرینگ‌ها به تعمیر نیاز داشته باشد. 

جایگزین قطعات 

قطعاتی که خراب شد‌ه‌اند و امکان تعمیر آن‌ها وجود ندارد باید برای آن‌ها جایگزین پیدا کنید.

آزمایش الکتروموتور 

بعد از این که قطعات موتور الکتریکی را تعمیر یا جایگزینی کرده‌اید باید آن را آزمایش کنید که این آزمایش می‌تواند شامل سرعت ولتاژ و اندازه‌گیری جریان الکتریکی باشد. 

نگهداری 

برای این که از خرابی مجدد الکتروموتور جلوگیری شود باید به درستی از آن نگهداری شود. بازرسی دوره‌ای، تعویض روغن و تمیز کردن موتور باید انجام شود. 

سایر خدمات ما در همیار موتور 👇

تعمیر الکتروموتور ac

یکی از انواع الکتروموتورها، الکتروموتور ac است که به وسیله برق AC کار می‌کند.

تعمیر الکتروموتور dc

در بسیاری از صنایع و ماشین‌آلات یکی از مهم‌ترین قطعات، الکتروموتور است که نقش بسیار مهمی در عملکرد صحیح و کارایی دستگاه‌های برقی دارد.‌

تعمیر ژنراتور

در تصفیه آب صنعتی یکی از روش‌های متداول برای حذف مواد معلق، رنگ و ذرات، استفاده از روش‌های لخته‌گذاری و انعقاد‌سازی است

برای دریافت مشاوره رایگان و دریافت خدمات با ما تماس بگیرید.

تعمیر سیم‌پیچی الکتروموتور فشار قوی

در تعمیر الکتروموتور فشار قوی یکی از مهم‌ترین موارد تعمیر سیم‌پیچ الکتروموتور است. خرابی سیم‌پیچ می‌تواند باعث سوختن موتور الکتریکی و خسارت جدی شود. دو نوع سیم‌پیچ در الکتروموتور وجود دارد که شامل دو گزینه زیر می‌شوند:

  • سیم‌پیچ روتور
  • سیم‌پیچ استاتور

برای تعمیر سیم‌پیچ الکتروموتور بعد از این که از محل نصب آن را جدا کرده‌اید باید مراحل تعمیر که شامل گزینه‌های زیر می‌شوند را انجام دهید:

تعمیر الکتروموتور فشار قوی

بازکردن الکتروموتور 

برای این که سیم‌پیچ را بیرون بیاورید باید ابتدا کاور الکتروموتور را باز کنید.

تعیین محل خرابی 

با کمک یک تستر الکتریکی می‌توانید بررسی کنید که کدام یک از سیم‌ها شکسته شده‌اند.

بریدن سیم سوخته 

بعد از این که محل خرابی تعیین شد باید با کمک چاقوی پیچ بریده سیم سوخته را از الکتروموتور جدا کنید. 

تعویض سیم 

یک سیم جدید با همان طول و قطر جایگزین سیم سوخته کنید. قبل از نصب سیم جدید از برش درست سیم‌ها مطمئن شوید.

پیچیدن سیم 

به همان شکل قبلی سیم جدید را در الکتروموتور بپیچید و در همان محل قبلی خود نصب کنید. 

بستن کاور 

بعد از این که سیم جدید را نصب کرد‌ه‌اید باید کاور الکتروموتور را ببندید و برای تست و عیب‌یابی موتور الکتریکی را روشن کنید.

تعمیر الکتروموتور فشار قوی

تعمیر روتور الکتروموتور فشار قوی

یکی از اجزای مهمی که در تعمیر انواع الکتروموتور مانند تعمیر الکتروموتور فشار قوی استفاده می‌شود، روتور یا قطعه چرخان موتور الکتریکی است. این قطعه به چرخش دیگر قطعات الکتروموتور کمک می‌کند به همین دلیل روی کارایی و عملکرد موتور الکتریکی تاثیر زیادی دارد. ایجاد مشکل در روتور موتور الکتریکی به دلایل زیر است:

  • فرسایش و کاهش اندازه قطعات
  • آسیب دیدگی و خوردگی در شافت و یا ته دوپینگ
  • زنگ‌زدگی
  • خستگی در فنرهای روتور
  • سایر مشکلات فنی

بعد از این که علت مشکل در روتور شناسایی شد باید با ابزارهایی مانند دستگاه‌های پوشش‌دهی و آزمایش، تعمیر و تعویض آن‌ها را انجام دهید. بعد از این که تعمیر روتور انجام شد باید آزمایش‌ها و بررسی‌های زیر برای اطمینان از عملکرد درست آن‌ها انجام شود:

  • تست تعادل دینامیکی روتور
  • تست پوشش‌دهی روتور
  • تست دوباره تمام قطعات

بعد از تعمیر روتور برای این که از خرابی بیشتر روتور الکتروموتور جلوگیری شود باید کارهای زیر انجام گردد:

  • روغن‌کاری منظم
  • تعویض قطعات و لوازم ضروری

 برای جلوگیری از خرابی روتور موتور الکتریکی بهترین روش استفاده صحیح و منظم از الکتروموتور و نگهداری درست و بازرسی دوره‌ای است.

تعمیر الکتروموتور فشار قوی

تعمیر استاتور الکتروموتور فشار قوی 

یکی از مراحل مهم در تعمیر الکتروموتور فشار قوی ، تعمیر استاتور است. قسمتی از الکتروموتور استاتور است که قطب‌ها حول آن قرار دارند و هنگامی که از طریق آن جریان الکتریکی عبور کرد، نیروی مغناطیسی تولید می‌شود. راهنمای کامل تعمیر استاتور شامل مراحل زیر می‌شوند:

تشخیص مشکل 

ابتدا مشخص کنید که آیا استاتور دچار مشکلات الکتریکی شده است یا این که دچار خرابی مکانیکی شده است. 

تخلیه 

اگر در استاتور بار الکتریکی وجود دارد باید تخلیه الکتریکی قبل از شروع هر نوع تعمیراتی انجام شود.

تعویض قطعات آسیب دیده یا خراب شده

اگر استاتور خراب شده است یا آسیب دیده است باید آن‌ها‌ را تعویض کنید که شامل تعویض بره‌ها، تعویض تارها و حتی تعویض یک قطعه آسیب‌دیده در قسمت‌های مکانیکی است.

تعویض عایق‌ها 

اگر عایق‌های استاتور دچار ترک یا خرابی شده باشد باید تعویض آن‌ها را انجام دهید و از عایق‌های باکیفیت استفاده کنید. 

تعویض بلبرینگ‌ها 

تعویض بلبرینگ‌های کار نکردنی و خراب باید انجام شود.

تعمیر مکانیکی 

تعمیر قطعات مکانیکی استاتور باید انجام شود‌ که شامل تنظیم مجدد قطعات مکانیکی، ترمیم ترک‌ها و جبران آسیب‌ها می‌شود. 

تست و تعمیر الکتریکی 

بعد از این که تعمیرات مکانیکی و تعویض قطعات انجام شد باید تست استاتور را انجام دهید. از درست انجام شدن تمام اتصالات الکتریکی اطمینان پیدا کنید.

سخن پایانی

یکی از قطعات مهم که در بسیاری از ماشین‌آلات و صنایع استفاده می‌شود، الکتروموتور است. موتور الکتریکی مانند هر دستگاه و قطعه‌ای در طول زمان دچار خرابی می‌شود و به تعمیر نیاز پیدا می‌کند. برای تعمیر الکتروموتور تعمیر الکتروموتور فشار قوی باید به نیروی متخصص و باتجربه مراجعه کنید. برای تعمیر موتور الکتریکی باید به ترتیب مراحل بررسی الکتروموتور، تعمیر قطعات، جایگزین قطعات، آزمایش الکتروموتور و نگهداری الکتروموتور طی شود. 

برای تعمیر سیم‌پیچ الکتروموتور به ترتیب مراحل باز کردن الکتروموتور، تعیین محل خرابی، بریدن سیم سوخته، تعویض سیم، پیچیدن سیم و بستن کاور باید انجام شود. برای تعمیر استاتور الکتروموتور مراحل تشخیص مشکل، تخلیه، تعویض قطعات آسیب دیده، تعویض بلبرینگ‌ها، تعمیر مکانیکی و تست و تعمیر الکتریکی باید انجام شود.

شرکت همیار موتور شاهرود، یک شرکت تخصصی در زمینه بازسازی و تعمیر الکتروموتور فشار قوی است. تیم ما، تجربه و تخصص بالایی در این صنعت دارد و منتخبی از مجربترین تکنسین ها را در خدمت شما قرار می دهد. اصلاح و بازسازی الکتروموتورهای فشار قوی، بسیار حساس و پیچیده است. با توجه به مشکلات و عیوبی که ممکن است در این نوع موتورها به وجود آید، تخصص ما در تعمیر و بهینه سازی آنها بسیار ارزشمند است.

در فرآیند تعمیر الکتروموتور فشار قوی ، ما از تجهیزات و ابزارهای پیشرفته استفاده می کنیم. همچنین، در نظر داریم تا با استفاده از تکنولوژی های نوین، کارایی و کاربردی بودن موتورها را افزایش دهیم. همچنین، در تعمیر و بازسازی الکتروموتورهای فشار قوی ، با استفاده از قطعات جایگزین با کیفیت و استانداردهای بین المللی کار می کنیم. این قطعات برای تضمین عملکرد صحیح و پایدار موتورها بسیار حائز اهمیت‌اند.

شرکت همیار موتور شاهرود با تکیه بر تجربه و دانش فنی، قادر است تا تمامی نیازهای تعمیر و بازسازی الکتروموتورهای فشار قوی شما را برآورده کند. هدف ما، ارائه خدماتی با کیفیت بالا و رضایت مشتری است. اگر شما نیاز به بازسازی یا تعمیر الکتروموتورهای فشار قوی دارید، با شرکت همیار موتور شاهرود تماس بگیرید. تیم ما، با روحیه ای حرفه ای و خدماتی حساب شده، آماده است تا به شما کمک کند.